З методики викладання


 Використання комп’ютерно-інформаційних технологій під час підготовки та проведення уроків хімії
Анотація
        Стаття дає короткий огляд та класифікацію мультимедійних засобів навчання та уточнює доцільність використання того чи іншого продукту під час викладання хімії у школі залежно від поставленої викладачем мети; вказує на особливості сприйняття учнями інформації у тій чи іншій формі.
7777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777
 Методи роботи у системі особистісно орієнтованого навчання
а) Правила роботи в малих групах
         Робота в малих групах дозволяє набувати навичок, які необхідні людині для спілкування та співпраці.
        Після того, як учитель об’єднав учнів у малі групи і вони отримали завдання , кожна з них за короткий час ( 3 – 5 хв.) повинна виконати його та оголосити результати своєї праці.
        Пропонуються такі правила роботи у малих групах:
1.Швидко розподіліть ролі в групі:
  Спікер (керівник групи):
- зачитує  завдання ;
-  організовує порядок виконання; 
- пропонує учасникам групи висловитись  
  по черзі;
- заохочує групу до роботи;
- підбиває підсумки роботи;
- за згодою групи визначає доповідача;
- надає можливість членам групи 
  висловитись і доповнити доповідача.
Секретар:
- веде коротко й розбірливо записи результатів роботи своєї групи;
- як член групи має бути готовим висловити думку під час підбиття підсумків або допомоги доповідачеві.
Спостерігач ( тайм – кіпер):
-          слідкує за часом роботи;
-          заохочує групу до роботи.
 Доповідач:
-          чітко висловлює думку групи;
-          доповідає про результати роботи групи
2.Учні висловлюються спочатку за бажанням, а потім по черзі.
3. Дотримуються головного правила активного слухання – не перебивають одне одного.
4. Обговорюють ідею, а не особу учня, що висловив ідею.
5. Утримуйтесь від образ учасників.
5.Намагаються дійти спільної думки, хоча у групі може існувати кілька думок, і вони мають право на існування

б) Метод „ Мозковий штурм”
     Це ефективний метод обговорення, пошук рішень, що спонукає учасників проявляти свою уяву та творчість, що досягається шляхом вільного вираження думок усіх учасників і допомагає знаходити кілька рішень з конкретної теми.
    Учитель на уроці називає тему дискусії та запрошує взяти участь у її обговоренні, яке організовується методом штурму.
1.                  Усі учасники „штурму” пропонують ідеї щодо розв’язання висунутої проблеми (ідеї можуть бути будь – якими, навіть фантастичними)
2.                  Учень записує на дошці всі ідеї, що пропонуються.
3.                  Після того як всі ідеї зібрані, вони групуються, аналізуються, розвиваються групою.
4.                  Вибираються ті, що, на вашу думку, допоможуть вирішити поставлену проблему.

Правила поведінки під час „мозкового штурму”
- намагатися зібрати якомога більше ідей щодо вирішення завдання або проблеми;

примусити працювати свою уяву: не відкидаючи жодної ідеї тільки тому, що вона суперечить загальноприйнятій думці;

- учень може подавати скільки завгодно ідей або розвивати ідеї інших учасників;

-  не можна обговорювати і критикувати висловлювання інших та намагатися давати оцінку запропонованим ідеям до їх згрупування та аналізу.
Детальніше про методи роботи дивіться за посиланням

7777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777
 Навчання та розвиток особистості в процесі викладання хімії: актуалізація опорних знань - стимулювання пізнавальної активності учнів
     Дуже важливим етапом на уроках хімії є актуалізація опорних знань учнів перед введенням нових понять чи поясненням нового матеріалу . Логічно пов’язане між собою нове і старе сприяє системності наукового пізнання. Наступну тему учень може краще засвоїти лише тоді, якщо під час її вивчення нові уявлення і поняття асоціюються з уже набутими.
Детальніше за посиланням

7777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777
 Технологія інтерактивного навчання
    Інтерактивні технології навчання - це така організація процесу навчання, у якому учню неможливо не приймати участь – в колективному, взаємодоповнюючому, заснованому на взаємодії всіх його учасників процесу навчального пізнання.
    Технологій інтерактивного навчання існує величезна кількість. Кожний вчитель може самостійно вигадувати нові форми роботи із класом.

7777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777

Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності на уроках хімії. 
   7 клас
Матеріал містить різномаіті форми і методи, які можа застосувати на уроках у 7 класі.по кожній темі ( нова програма)
Завантажити

Задачі ужиткового напрямку 7 клас
Розроблені членами творчої групи вчителів хімії Вінницької академії неперервної освіти Завантажити






Немає коментарів:

Дописати коментар