8 клас

7777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777
● Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності. Рекомендації по темам "Хімічний зв’язок і будова речовини" та "Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулвми" за новою програмою (15 уроків)
Матеріали розроблені динамічною творчою групою вчителів хімії Вінницької області
Тема 2. Хімічний зв'язок і будова речовини
Тема уроку: Природа хімічного зв’язку . Електронегативність елементів
Актуалізація опорних знань. 
Мозковий штурм
• Яку будову має атом ?
• Що характерне для будови атомів металів ?
• Що характерно для будови атомів неметалів?
• Що називається електронегативністю?
• Як змінюються властивості елементів із збільшенням порядкового номера у періодах ?
• Як змінюються властивості елементів із збільшенням порядкового номера у групах ?
Робота в групах. Гловоломка
Знайти відповідність між будовою електронних оболонок та атомамиі йонами. З отриманих букв скласти назву елементу ІV групи. (Силіцій)

Фронтальна бесіда (робота з періодичною системою хімічних елементів і схемами будови атомів хімічних елементів)
1. Назвіть хімічні елементи періодичної системи, що мають завершений зовнішній енергетичний рівень.
2. Наведіть приклади хімічних елементів з незавершеним зовнішнім енергетичним рівнем.
3. За якими властивостями відрізняються елементи із завершеним і незавершеним зовнішнім енергетичним рівнем?
4. Наведіть приклади елементів-металів.
5. Наведіть приклади елементів-неметалів.
6. Чим відрізняється будова зовнішнього енергетичного рівня в елементів металів і неметалів?
7*. Наведіть приклади s-елементів, p-елементів, d-елементів, f-елементів
«Так – Ні»
Чи вірне твердження:
1. Ядро атома хімічного елементу заряджене негативно.
2. Сума числа протонів і нейтронів називається масовим числом атома.
3. На s – підрівні завжди розташовано два електрони.
4. Електрони заряджені позитивно.
5. d-елементи мають змінну валентність.
6. Число протонів в ядрі дорівнює числу електронів, що обертаються довкола ядра.
7. Атом будь-якого хімічного елементу нейтральний.
8. У ядрі Сульфура 16 протонів.
9. Кількість нейтронів в ядрі дорівнює номеру групи.
10. Період – це горизонтальний ряд хімічних елементів.

Мотивація навчальної діяльності.
1. Нам всім відомо, що кожен атом має своє ядро і свою електронну оболонку і що кожен з них прагне завершити свій останній енергетичний рівень, тобто набути восьми електронів.
Яким чином це відбувається у сполуках? Як і за рахунок чого елементи тримаються у молекулах, в своїх речовинах? Щоб вияснити ці питання слід пригадати все, що ми знаємо про будову речовини і зрозуміти, як утворюються молекули та йони.
2. Завжди хотіли люди знати:
Як тримається біля атома атом?
Чому Аргон один блукає,
А Карбон же безліч сполук має?

Тема уроку: Ковалентний зв'язок, його утворення. Полярний і неполярний ковалентний зв'язок. Електронні формули молекул

Актуалізація опорних знань
Бесіда
· Що спільного та відмінного між поняттями „атом” та „йон”?
· Які види перекриття електронних хмар вам відомі?
· За рахунок чого атоми створюють молекулу?
· Що таке валентність з погляду теорії про утворення хімічного зв’язку?
· Який елемент має найбільшу електронегативність?
· Який елемент має найменшу електронегативність?
· В яких елементів — металів чи неметалів — електронегативність менша?
Бесіда
1) Чому число відомих молекул у багато разів перевищує число
хімічних елементів?
2) Яка елементарна частинка бере участь в утворенні хімічного
зв’язку?
3) Які сили діють у молекулі водню?
4) Чому одні атоми взаємодіють один з одним, а інші — ні?
5) Як пояснити хімічну інертність благородних (інертних) газів?
6) До електронної конфігурації якого інертного газу будуть прагнути
атоми Літію, Оксигену, Кальцію, Алюмінію, Хлору? Чи будуть атоми цих елементів віддавати чи приєднувати електрони при утворенні хімічних зв’язків
Вибрати правильні твердження:
а) утворення хімічного зв’язку пов’язане зі змінами в електронних оболонках атомів;
б) утворення хімічного зв’язку пов’язане зі змінами в ядрах атомів;
в) молекули простих речовин галогенів утворені ковалентним полярним зв’язком;
г) молекули простих речовин галогенів утворені ковалентним неполярним зв’язком;
Вибрати правильну відповідь:
Укажіть ряд символів хімічних елементів,розташованих у порядку зростання електронегативності:
а) В, С, N, F;
б) О, S, Se, Te;
в) Rb, K, Na, Li;
г) F , N, C, B.

Мотивація навчальної діяльності
1.Чому видів атомів набагато менше, ніж молекул? Серед неметалів є прості і складні речовини, який принцип утворення зв’язку в цих речовинах?
2. Метали віддають електрони. Неметали – приєднують. А що трапиться якщо «зустрінуться» два неметали.
3. Групова робота
Група 1
Хімічна сполука утворена атомами, електронні формули яких мають такі закінчення 1s1 і …2s22p4 . Укажіть вид хімічного зв’язку у сполуці, поясніть його утворення.
Група2
Хімічна сполука утворена атомами, електронні формули яких мають такі закінчення 1s1 і …3s23p5. Укажіть вид хімічного зв’язку у сполуці, поясніть його утворення.

Детальніше за посиланням
7777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777777
● Календарно-тематичне планування уроків хімії 8 клас 2016
Завантажити
● Інструкції з охорони праці до практичних робіт
Завантажити
● Контрольна робота по темі "Періодичний закон і періодична система хімічних елементів
Д.І.Менделєєва. Будова атома"
Завантажити
● Тест-контроль по темі "Кількість речовини" до підручника О.В.Грогорович (нова програма)
Завантажити
● Тест-контроль по темі "Закон Авогадро" до підручника О.В.Грогорович (нова програма)
Завантажити
● Тест-контроль по темі "Оксиди" до підручника О.В.Грогорович (нова програма)
Завантажити
● Тест-контроль по темі "Кислоти" до підручника О.В.Грогорович (нова програма)
Завантажити
● Тест-контроль по темі "Основи" до підручника О.В.Грогорович (нова програма)
Завантажити
● Тест-контроль по темі "Солі" до підручника О.В.Грогорович (нова програма)
Завантажити
● Тест-контроль по темі "Генетичний зв'язок між класами неорганічних сполук" до підручника О.В.Грогорович (нова програма)
Завантажити
● Контроль знань по темі "Класи неорганічних сполук"
Завантажити

Немає коментарів:

Дописати коментар